Wyniki Finansowe Grupy Richemont Richemont Za Trzeci Kwartał (Stan Na 31 Grudnia 2012 R.)

Podsumowanie finansowe
  Sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła o 5% (według stałego kursu walutowego), podczas gdy realny kurs walutowy wzrósł o 9%
 Z wyjątkiem stałego wzrostu w USA, ogólnego spowolnienia w innych regionach
 Sprzedaż detaliczna jest lepsza niż sprzedaż hurtowa

Trzymiesięczny przegląd ukierunkowany na sprzedaż
Poniższe komentarze oparte są na stałym kursie wymiany.
Kanały sprzedaży i sprzedaży detalicznej biżuterii są silne, podczas gdy stosunkowo słabe kanały hurtowe zaciągnęły tylne nogi. Kanały hurtowe pokazały, że partnerzy detaliczni obserwujący grupę są „ostrożni”.
Wyniki w Europie są stosunkowo zadowalające: w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami tego okresu fiskalnego wzrost sprzedaży detalicznej spowolnił w tym kwartale, podczas gdy sprzedaż hurtowa utrzymała trend wzrostowy przez pierwsze sześć miesięcy.
Po latach szybkiego rozwoju region Azji i Pacyfiku osiągnął znakomite wyniki, szczególnie w Chinach, ale w porównaniu z agresywnymi danymi z analogicznego okresu ubiegłego roku, ten rok jest bardzo mierny. Tempo wzrostu sprzedaży hurtowej było niższe niż w poprzednich sześciu miesiącach i w tym samym okresie ubiegłego roku Ze względu na konserwatywne praktyki Grupy w Hongkongu i detalistach kontynentalnych otwarcie butików odegrało pozytywną rolę w promowaniu handlu detalicznego.
Sprzedaż w regionie Ameryki znacznie wzrosła, zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i hurtowej, stale rosnąc.
Sprzedaż w Japonii wzrosła o 2%, nieco poniżej poziomu w pierwszych sześciu miesiącach roku.
Na tym etapie nie jest jasne, w jaki sposób zmieni się model biznesowy i jak wznowi handel w regionie Azji i Pacyfiku. Richemont musi planować w perspektywie długoterminowej i będzie nadal zwiększać inwestycje w spółki zależne.
Sprzedaż detaliczna wzrosła o 9% w trzecim kwartale, znacznie poniżej 15% w okresie sześciu miesięcy do końca września.
Spowolnienie wzrostu sprzedaży hurtowej jest znacznie niższe niż wzrost sprzedaży o 8% w okresie sześciu miesięcy do końca września, co odzwierciedla ostrożne podejście partnerów detalicznych i niekorzystne otoczenie detaliczne, szczególnie w regionie Azji i Pacyfiku.
W porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy wszystkie obszary działalności wykazywały oznaki spadku.
Butiki własnej firmy jubilerskiej działają dobrze i utrzymują dobrą dynamikę wzrostu. Sieć detaliczna korzysta również z silnej sprzedaży biżuterii.
Profesjonalne marki zegarmistrzowskie grupy osiągnęły dobre wyniki w tym kwartale. Wzrost sprzedaży detalicznej napędzany jest przez własne sklepy specjalistyczne. Chociaż firmy w regionie Azji i Pacyfiku, które są bardziej skoncentrowane, są nieco gorsze, ogólny wzrost wynosi nadal 9%, aw większości przypadków jest to wzrost dwucyfrowy.
Sprzedaż marki Montblanc była na tym samym poziomie w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, a wzrost sprzedaży detalicznej zrekompensował spadek sprzedaży partnerów detalicznych.
W innych obszarach działalności Grupy Net-a-Porter i Chloé utrzymały dobrą dynamikę wzrostu w porównaniu do poprzedniego okresu.
Sprawozdania finansowe za pierwsze 9 miesięcy
Przy stałym kursie wymiany wzrost sprzedaży w okresie dziewięciu miesięcy kończącym się w grudniu wyniósł 9%, w porównaniu z 17% według realnych kursów walutowych. Deprecjacja euro w stosunku do dolara pozytywnie wpłynęła na sprzedaż grupy. Załącznik 1a pokazuje sprzedaż za dziewięć miesięcy zakończonych 31 grudnia 2012 r.
Na dzień 31 grudnia 2012 r. Grupa osiągnęła nadwyżkę pieniężną netto w wysokości 3 mld EUR (2011: 2,9 mld EUR).
Harmonogram grupowy
Raport wyników finansowych za ten rok obrotowy zostanie opublikowany w czwartek, 16 maja 2013 r.
Doroczne zgromadzenie akcjonariuszy spółki odbędzie się w Genewie w czwartek, 12 września 2013 r.